Cellulit

Dieta na cellulit – co jeść, a czego unikać?

Dieta na cellulit
5 (100%) 14 ocen artykułu

Dieta na cellulit powinna być przede wszystkim zdrowa i lekka. Stosując ją, walka z tzw. skórką pomarańczową będzie skuteczna. Rozwojowi cellulitu sprzyjają głównie produkty tłuste, przesolone oraz słodkie. Niezdrowe nawyki żywieniowe skutkują nie tylko złym wyglądem skóry, ale również pogorszeniem stanu zdrowia. Jaka powinna być dieta na cellulit? Co jeść, a czego unikać? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule.

Jaka dieta na cellulit – najbardziej istotne produkty

Dieta na cellulitJaka dieta na cellulit jest odpowiednia? Podstawową zasadą jest spożywanie 5 zdrowych, zbilansowanych posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasowych. W celu zniwelowania cellulitu ważne jest jedzenie mniejszych porcji, ale częściej. Istotne jest również jadanie warzyw w prawie każdym posiłku, a owoców 2-3 razy na tydzień. W walce z cellulitem warto zrezygnować z czerwonego mięsa na rzecz białego np. kurczaka, królika oraz ryb, które powinno spożywać się 2-3 w tygodniu. Dieta na cellulit wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Zrezygnować należy z tłustych oraz smażonych potraw. Ograniczyć należy spożywanie soli, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie. Zatem wykluczyć trzeba również słone przekąski. Dodatkowo warto wspomagać się kosmetykami – Sinial to krem na cellulit, który zawiera wyłącznie naturalne składniki wpływające na zmniejszenie pomarańczowej skórki.

Dieta na cellulit – jadłospis – przykłady posiłków

Dieta na cellulit – jadłospis powinien obejmować produkty zdrowe, bogate w witaminy, oraz błonnik. Przykładowe produkty zawierające dużą ilość antyoksydantów, redukujących cellulit to:

  • produkty pełnoziarniste – są źródłem błonnika, mającego nieoceniony wpływ na pracę jelit. Obecne w nich antyoksydanty wspomagają walkę z cellulitem. Dodatkowo produkty tego typu na długi czas zapewniają uczucie sytości. Są to np. pieczywo, kasze, ryż brązowy.
  • szparagi – posiadają niezwykłe właściwości przeciwzapalne, pobudzają krążenie krwi i usuwają toksyny z organizmu.
  • buraki – zawierają likopen poprawiający krążenie krwi oraz dbają o odpowiednie usuwanie wody z organizmu. Te dwa czynniki sprawiają, że jest idealnym warzywem do regularnego spożywania w przypadku posiadania cellulitu. Są źródłem witamin oraz potasu, wzmacniając kolagen. Ma nieocenione działanie oczyszczające z toksyn oraz cholesterolu. Te wszystkie funkcje czynią go idealnym produktem do walki z cellulitem.
  • jaja – spożywane nie częściej niż dwa razy w tygodniu, ze względu na zawarty w żółtku cholesterol, wspomagają odbudowę komórek skóry.
  • banany – odpowiednio dawkowane ze względu na swoją kaloryczność poprawiają stan skóry. Zawierają cynk oraz potas wspomagające procesy naprawcze skóry oraz zwiększenie przepływu krwi.
  • brokuły – dzięki obecności kwasu liponowego ich pożywanie zapobiega twardnieniu kolagenu w skórze, co jest czynnikiem bezpośrednio przyczyniającym się do powstawania cellulitu. Zawierają dużą ilość witaminy C i nie są kaloryczne.

Dieta na cellulit obfita w powyżej wymienione produkty jest idealnym sposobem na piękne, jędrne ciało. Problem cellulitu najczęściej dotyczy ud. Dieta na cellulit na udach bogata w składniki zapewniające procesy: wzmacniające kolagen, poprawę krążenia krwi, pobudzające pracę jelit, usuwające toksyny z organizmu, skutecznie zmniejsza posiadany cellulit. Jeśli twoim celem jest zlikwidowanie cellulitu, zwłaszcza na pośladkach oraz udach zalecamy zapoznanie się z przykładowym jednodniowym jadłospisem, znajdującym się poniżej.

Cellulit dieta – przykładowy jadłospis jednodniowy

Cellulit – dieta powinna być bogata w owoce, warzywa i białko. Poniżej przykładowy jadłospis:

Śniadanie (350 kcal)

  • jogurt naturalny 0% – 100 ml
  • sałata – kilka liści
  • papryka żółta
  • szczypiorek – 2 łyżki
  • rzodkiewki – 5 szt.
  • pomidor – 2 szt.
  • jajko
  • chleb pełnoziarnisty – 1 kromka
  • natka pietruszki, sól, pieprz

Śniadanie – sposób przygotowania: Paprykę, rzodkiewki, pomidory i jajko kroimy w dużą kostkę. Szczypiorek i natkę pietruszki drobno siekamy. Wszystko mieszamy i układamy na liściach sałaty, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Jogurt stosujemy jako sos. A kawałek chleba najlepiej opiec w tosterze.

Drugie śniadanie (200 kcal)

  • banan – 1 szt.
  • jabłko – 1 szt.

Obiad (500 kcal)

  • filet z kurczaka – 140 g,
  • brokuł – 200 g,
  • buraki – 100 g,
  • kasza jęczmienna pęczak – 80 g,
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka
  • sól, pieprz, kurkuma

Obiad – sposób przygotowania: Filet z kurczaka kroimy w dużą kostkę i doprawiamy solą, pieprzem i kurkumą. Smażymy na oliwie z oliwek. Buraki kroimy w dość małe kostki, brokuła kroimy na różyczki i razem gotujemy na parze. Kaszę pęczak gotujemy według przepisu na opakowaniu.

Przekąska (50 kcal)

  • marchew – 3 szt.

Kolacja (350 kcal)

  • papryka czerwona – 50 g,
  • papryka żółta – 50 g,
  • cebula – pół,
  • ogórek – 100 g,
  • czosnek – pół ząbka,
  • twarożek chudy – 50 g,
  • szczypiorek – 2 łyżki
  • jogurt naturalny 0% – 50 ml,
  • sok z cytryny – 2 łyżki,
  • oliwa z oliwek – 1 łyżka,
  • bagietka pełnoziarnista – 50 g,
  • sól, pieprz

Kolacja – sposób przygotowania: Paprykę, cebule i ogórka kroimy w drobną kostkę. Mieszamy z twarożkiem, szczypiorkiem, jogurtem naturalnym, czosnkiem, sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Doprawiamy solą i pieprzem. Powstaje pasta, którą można nałożyć na bagietkę.

Dieta na cellulit powinna być dopełniona piciem dużej ilości wody, minimum 2 litrów dziennie. Spożywanie dużej ilości wody korzystnie wpływa zarówno na wygląd naszego ciała jak i zdrowie całego organizmu.

Dieta na cellulit – produkty uzupełniające

Dieta na cellulit – produkty uzupełniające mogą wspomóc nasze starania. Aby przyspieszyć efekty stosowanej diety warto pić duże ilości zielonej herbaty.  Posiada ona właściwości umożliwiające uwalnianie magazynowanych w  organizmie tłuszczów. Przyspiesza zatem metabolizm i jest źródłem wielu witamin. Po zagotowaniu wody warto chwilę odczekać, zielonej herbaty nie należy zalewać wrzątkiem, który niszczy jej właściwości. Innym składnikiem wspomagającym jest przyprawa – kurkuma. Posiada wiele właściwości antycellulitowych czyniących ją idealną przyprawą do naszych potraw. Są to przede wszystkim pobudzanie krążenia, usuwanie toksyn, zmniejszanie obrzęków.

Kurkumą można doprawiać zarówno mięso, jak i ryż czy warzywa.

Dieta na cellulit tak na prawdę powinna stać się stylem odżywiania. Jedząc zdrowo nie tylko zapomnimy o problemie cellulitu, ale również pozbędziemy się zbędnych kilogramów i z pewnością zyska na tym nasze zdrowie.


Bibliografia

1. Kowalczyk B., Surowce roślinne przeciwko cellulitowi 2007
2. Katarzyna Janda, Anna Tomikowska. Cellulit – Przyczyny, profilaktyka, leczenie. Roczniki Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie, 2014
3. Ewa Kosowicz, Dieta antycellulitowa, 2015

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *