Cellulit

Ćwiczenia na cellulit – poznaj i zacznij trenować!

Ćwiczenia na cellulit
5 (100%) 5 ocen artykułu

Ćwiczenia na cellulit mogą skutecznie pomóc w likwidacji „pomarańczowej skórki”. Niektóre nie wymagają nawet wychodzenia z domu, a poprzez systematyczne wykonywanie, przynoszą efekty. Wzmocnienie mięśni jest podstawą, dlatego ćwiczenia na pozbycie się cellulitu koncentrują się właśnie na tym – na wzmocnieniu ud, brzucha i pośladków. To miejsca gdzie najczęściej spotykamy się z problemem nierównomiernej, grudkowatej skóry. Jaki zestaw ćwiczeń wybrać i z czym je połączyć?

Ćwiczenia na cellulit – na udach i pośladkach zadziałasz razem

Ćwiczenia na cellulit na uda i pośladki są podobne. Wykonując konkretne partie, możesz jednocześnie zadziałać na obydwa mięśnie. Jak to zrobić? Oto przykłady:

  • Kręcenie hula hop – optymalny czas kręcenia to 20 minut. Już po dwóch albo trzech razach treningu z hula hop zauważysz efekty. Ćwiczenia na cellulit nie muszą kojarzyć się z wyciskiem, ale z dobrą zabawą. Podczas kręcenia hula hop możesz słuchać muzyki albo obejrzeć odcinek serialu. Wybierając dla siebie odpowiedni model, postaw koło pionowo przy swojej sylwetce – jego wysokość powinna sięgać do dolnego żebra. Stań w środku hula hop i opuść je na wysokość pasa, jednocześnie kręcąc biodrami. W ten sposób wprawisz je w ruch i rozpoczniesz ćwiczenie. Jeśli hula hop będzie opadało, nie przerywaj całkowicie kręcenia, ale ugnij kolana – dzięki temu koło podniesie się z powrotem na wysokość talii.
  • Jazda na rolkach – jest modna, a wśród osób praktykujących ten sport pojawia się coraz więcej profesjonalistów. Wystarczy jednak wybrać jazdę rekreacyjną, by już po kilku razach zauważyć wzmocnienie ud i pośladków.
  • Przysiady – wszystko wskazuje na to, że najpopularniejsze ćwiczenia na cellulit praktykowane są już od najmłodszych lat u dzieci w przedszkolu. Przysiady to podstawowy element dobrej gimnastyki, a na cellulit znajdujący się na udach i pośladkach działają korygująco. Wystarczy stanąć w niewielkim rozkroku, wyprostować się i wysunąć ręce do przodu. Uginając kolana, zejść do poziomu, a następnie wstać. Doskonałe ćwiczenie na wzmocnienie dolnych mięśni ciała. Dla optymalizacji rezultatów można ćwiczyć przysiady z obciążeniami w dłoniach.
  • Wykroki – zaczynamy od postaw stojącej, z lekko rozstawionymi nogami – najlepiej na szerokość ramion. Przy wyprostowanym tułowiu robimy krok naprzód i zginamy kolano nogi wykrocznej tak, aby powstał kąt prosty. Potem powróć do pionu poprzez nacisk na przednią nogę. Takie ćwiczenie doskonale zadziała na mięsień czworogłowy uda oraz mięsień pośladkowy wielki.
  • Unoszenie pośladków z pozycji leżącej – kładziemy się na ziemi, ręce kierujemy wzdłuż tułowia. Stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder. Powoli unosimy biodra, nie odrywając głowy, rąk i pleców od podłogi. Przy opuszczaniu bioder postarajmy się nie kłaść ich całkowicie na ziemi, ale jedynie obniżyć, by potem z powrotem unieść.
  • Wykopy nogi – przy klęku podpartym i płasko ułożonych dłoniach, unieś prawą nogę i zegnij kolano do kąta prostego. Później zrób to samo z lewą nogą.

Siłownia - ćwiczenia na cellulitWszystkie ćwiczenia na cellulit należy wykonywać regularnie, np. 3 razy w tygodniu po 2 serie składające się z 12 powtórzeń. Pierwsze efekty będą widoczne już po tygodniu, a jeśli połączymy ćwiczenia z innymi, dobrymi nawykami (np. zbilansowaną dietą lub pielęgnacją naturalnymi kosmetykami antycellulitowymi) to przyspieszymy rozpad tkanki tłuszczowej i powrót do gładkiej skóry. Praktycznym i korzystnym nawykiem antycellulitowym jest też napinanie mięśni pośladków przy wchodzeniu po schodach. Na schody możemy trafić każdego dnia – w biurze, w sklepach, szukając peronu na dworcu lub sali wykładowej na uczelni. Każde wchodzenie po schodach to okazja do wykonywania krótkiego ćwiczenia, którego efektem może być redukcja cellulitu.

Ćwiczenia na cellulit –  na udach jest go najwięcej

Ćwiczenia na cellulit na udach wykonywane powinny być ze szczególną starannością także przez kobiety, które nie mają jeszcze „pomarańczowej skórki”. Uda jako obszary narażone na jej wystąpienie powinny być systematycznie wzmacniane. Taka regularna gimnastyka będzie miała wtedy charakter zapobiegający. Niestety, komfort i poczucie atrakcyjności podczas plażowania w wakacje lub w czasie wypadu na pływalnie odbiera głównie cellulit na udach. Jak się pozbyć tego problemu, jeśli ćwiczenia to dla nas za mało? Podczas kąpieli warto zastosować masaż ud. Może on być ręczny lub przy użyciu szorstkiej gąbki. Jeśli miejsce cellulitowe jest rozległe, sięgnijmy po specjalne masażery, które poprawią mikrokrążenie i przyspieszą redukcję. Po wykonaniu masażu zaleca się aplikowanie kremów, żelów lub balsamów antycellulitowych. Najlepsze kosmetyki bazują w 100% na naturze i składają się z kwasów, witamin, kofeiny, kolagenu, elastyny oraz wyciągów z roślin (np. ruszczyka kolczastego) – takim kosmetykiem na cellulit jest Sinial, który został stworzony, aby zwalczać pomarańczową skórkę. Każdy kosmetyk, który powstaje na bazie chemicznej, niesie zagrożenie dla skóry i całego organizmu. Parabeny, silikony, PPgi, SLSy, talk czy aluminium – takich substancji powinniśmy unikać, jeśli nie chcemy dopuścić do alergii, utraty odporności skóry czy nawet rozwoju komórek nowotworowych. Naturalny krem jest bezpieczny i można go stosować niezależnie od wieku. Dla wielu kobiet staje się podstawowym kosmetykiem ogólnej pielęgnacji.

Bieganie a cellulit – jak często?

Bieganie a cellulit to bardzo silny związek. Im więcej biegamy, tym więcej spalamy kalorii. Poprawia się przemiana materii, wzrasta wydolność oddechowa, pozbywamy się zbędnych kilogramów i wzmacniamy różne partie ciała – zwłaszcza uda i pośladki. Ćwiczenia na cellulit wykonywane w domu są skuteczne i przyjemne, ale jeśli cellulit jest wynikiem otyłości, postawmy na bieganie. Poranny jogging dwa razy w tygodniu lub wieczorne bieganie przed snem pozytywnie zmienią stan naszego ciała.

Zdrowy styl życia i walka z cellulitem rozpoczyna się od rezygnacji z przetworzonej żywności, fast foodów i słodyczy. W zbilansowanej diecie kryje się ogromny potencjał do zachowania gładkiej i młodo wyglądającej skóry. Batoniki i dżemy warto zamienić na owoce, warzywa, ciemne pieczywo, kasze i niegazowaną wodę mineralną. Wszystkie kobiety wiedzą jakim dyskomfortem jest powracający cellulit. Ćwiczenia gimnastyczne i sport pomogą tego uniknąć.


Bibliografia

1. Casademunt J., Naturalne sposoby zwalczania cellulitu, 2007
2. Adam Klimowicz, Joanna Zielonka, Marcelina Turek, Anna Nowak, Substancje pochodzenia naturalnego stosowane w terapii cellulitu, 2015
3. Hexsel D, Soirefmann M. Cosmeceuticals for cellulite, 2011

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *