Cellulit

Bieganie a cellulit – jaki mają ze sobą związek?

Sport na cellulit
5 (100%) 9 ocen artykułu

Bieganie a cellulit często jest rozważane przez kobiety, które zmagają się właśnie z tym problemem. Zdarza się niestety, że obwiniamy naszą przemianę materii, skupiamy się tylko na diecie – owszem, te czynniki również mają duże znaczenie, jeżeli chodzi o pomarańczową skórkę, która zdecydowanie nie jest estetyczna, jednak aktywność fizyczna wydaje się tutaj kluczową. Dlaczego? Spróbujmy przyjrzeć się tematowi nieco bliżej.

Bieganie a cellulit – aktywność ruchowa w walce z problemem

Bieganie a cellulit wydaje się pomysłem wręcz rewelacyjnym. Wiemy już, że brak ruchu przyczynia się w znaczącym stopniu do pojawienia się cellulitu, a także zdecydowanie nie pomaga w jego likwidacji, gdy już ten się pojawi, zatem jednym z naprawdę skutecznych sposobów radzenia sobie z niechcianym cellulitem jest bieganie. Ten rodzaj aktywności fizycznej dostarcza organizmowi masę korzyści psychicznych i fizycznych. Teraz skupimy się jednak na tych fizycznych. Jogging ogólnie poprawia naszą sylwetkę, wysmukla, a także pomaga w utrzymaniu właściwej postawy ciała.

Sprawdź artykuł na temat maści na cellulit:
http://zniszcz-cellulit.pl/masc-na-cellulit-pokonaj-pomaranczowa-skorke/

Bieganie sprawia również, że nasze ciało, skóra stają się dużo jędrniejsze. Dotyczy to przede wszystkim ud, brzucha oraz pośladków, gdyż te części ciała są najbardziej zaangażowane w trakcie biegu. Jaki ma to związek z cellulitem? Otóż to właśnie przede wszystkim na tych częściach ciała pojawia się cellulit! W dodatku bieganie sprawia, że nasz organizm nieco się odwadnia, a tłuszcz jest spalany dużo szybciej. Poprawia się również nasze krążenie. Warto postawić na bieganie, a cellulit stanie się mniej uciążliwym problemem!

jogging

Bieganie na cellulit – jak długo, jak często

Bieganie na cellulit jest kluczem do zniwelowania zmartwień, jakich dostarcza obecność pomarańczowej skórki na ciele. Trzeba jednak też posiadać wiedzę na temat tego, jaki tryb biegania będzie w przypadku cellulitu najskuteczniejszy.

Sprawa jest dosyć prosta, jednak trzeba pamiętać o spełnieniu kilku warunków:

  • tkanka tłuszczowa zaczyna się spalać dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia wysiłku fizycznego, dlatego konieczne jest, aby biegać 30-40 minut,
  • nie wolno narzucić sobie zbyt intensywnego tempa – nie każdy jest profesjonalnym biegaczem, a dla wielu początki bywają trudne, zatem grunt to biegać w swoim tempie (po pewnym czasie nasze możliwości wzrosną i będzie można delikatnie podkręcać tempo),
  • nie na wyścigi – rewelacyjne tempo biegu nie ma żadnego znaczenia: ważny jest sam fakt ruchu,
  • nie należy biegać codziennie – wystarczą 3-4 razy w tygodniu, gdyż przerwy także są bardzo istotne,
  • przed biegiem należy wykonać rozgrzewkę – w ten sposób przyspieszymy moment rozpoczęcia spalania tłuszczu, a w dodatku będziemy odpowiednio przygotowani do biegu.

Bieganie na cellulit

Znamy już odpowiedź na pytanie, czy bieganie zwalcza cellulit i jak biegać, aby można było w ten sposób radzić sobie z cellulitem. Teraz warto się dowiedzieć, jak wypada bieganie w zestawieniu z innymi rodzajami aktywności fizycznej. Oczywiście, bardzo dużo zależy od naszych indywidualnych predyspozycji – dla jednych skuteczniejsze będzie bieganie, dla innych jazda na rowerze. Uogólniając jednak, korzystniej wypada bieganie. To właśnie biegając, jesteśmy w stanie w krótszym czasie pozbyć się większej ilości tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie – również cellulitu.

Bieganie a cellulit – tak, a czy istnieją jeszcze inne sposoby?

Bieganie a cellulit to bardzo dobre rozwiązanie, ale pomarańczową skórkę można zwalczać jeszcze stosując inne rzeczy. Dobre będzie używanie kremów antycellulitowych oraz masaże. Dzięki temu tkanka tłuszczowa będzie mogła łatwiej zniknąć. Nie wolno w tym wszystkim zapominać o właściwej diecie!


Bibliografia

1. Ignaciuk A., Cellulit – przyczyny, terapie, możliwości., 2003
2. Pokładowska-Kielan E., Cellulit wróg rozpracowany, 2009
3. Kukuła W., Cellulit – problem nie tylko estetyczny, 2009
4. Rawlings AV., Cellulite and its treatment international, 2006

(6) Comments

  1. fanfarafa says:

    Aktywność ruchowa od zawsze była dobra na wszystko. Bieganie na cellulit i naturalny krem antycellulitowy to chyba najlepsze z dostępnych sposobów.

  2. Julita2 says:

    Zgadzam się, że bieganie na cellulit jest bardzo dobrym sposobem na jego usunięcie. Ludzie, którzy nie lubią wysiłku fizycznego zawsze mogą skorzystać z specjalistycznych zabiegów na cellulit.

  3. Aya says:

    Ja z zabiegów na cellulit nigdy nie korzystałam. Aktualnie biegam i smaruje się kosmetykiem sinial. Trzeci miesiąc treningów oraz smarowania pupy kremem i cellulit zaczyna znikać 😀

  4. Ilonaaaa says:

    Bieganie na cellulit nie tylko pomaga w tej sprawie. Bieganie to lekarstwo na wszystko. Człowiek po takim treningu czuj się rześki i gotowy do działania. Metabolizm i mózg lepiej pracują. Dodając do tego zimny prysznic i naturalny krem na cellulit gwarantujemy sobie przepis na sukces.

  5. Livia25678 says:

    ah to wszystko zależy od ludzi. Jedni wolą spacery, skakanki, treningi siłowe. W moim przypadku najlepiej sprawdziło się bieganie na cellulit. Ważne aby pracowały całe nogi z nacisikiem na uda i pośladki.

  6. nina says:

    Ja mam bieżnię w domu i robię tak, że pierw nakładam delikatną warstwę kremu antycellulitowego na miejsca z cellulitem. Robię 30-40 minutowy trening. Następnie zimno / ciepły prysznic i już wtedy smaruje grubo kremikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *