Jak usunąć cellulit z ud?

Jednym z najczęstszych defektów estetycznych, z którymi zmagają się panie w każdym wieku, jest cellulit. To tak naprawdę nierównomiernie rozłożone lipidy, które zaczynają formować charakterystyczne grudki. Powodów jego powstawania może być wiele – od nadmiernego przerostu tkanki tłuszczowej po skłonności genetyczne oraz działanie hormonów.  Bezpośrednio, najczęstszym powodem formowania się nierówności są gromadzące się w tkankach toksyny, które wypełniają przestrzenie między przerośniętymi lipidami. Jednocześnie powodują one wzrost komórek tłuszczowych. Bardzo często to problemy z krążeniem sprawiają, że toksyny nie są wydalane z tkanek. Pomarańczowa skórka pojawia się w miejscach, w których gromadzi się najwięcej tkanki tłuszczowej u pań – na udach i pośladkach. To właśnie kobiety zmagają się z tą przypadłością nieporównywalnie częściej. Powodem jest specyfika budowy tkanek łącznych i tłuszczowych, determinowana płcią. To właśnie obszar ciała od kolan do pośladków jest najczęściej pokryty nierównościami, ponieważ to te miejsca najdotkliwiej obciążają problemy z krążeniem. Często jest to związane ze stojącym lub siedzącym trybem pracy. Skoro znamy już podstawy mechanizmu formowania się pomarańczowej skórki, możemy zastanowić się, jak usunąć cellulit z ud.

Jak usunąć cellulit z ud?

Najefektywniej wyrównamy tkankę tłuszczową na udach poprzez ruch i zdrową dietę. Sport to doskonała recepta na pomarańczową skórkę, ale pamiętać należy, że musimy poświęcić mu co najmniej 40 minut, 3 razy w tygodniu. Organizm dopiero po upływie 30 minut intensywnego ruchu zaczyna spalać lipidy. Na szczęście, w przypadku ud uprawiać możemy przeróżne dyscypliny. Górną część nóg wzmocnimy biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając, czy uprawiając aqua aerobik. To jeszcze nie wszystko. Jeżeli wolisz zadbać o swoje ciało pod własnym dachem, możesz z powodzeniem wykonywać ćwiczenia w domu. Pamiętaj jednak, aby nie ograniczać się do aktywności, które bezpośrednio obciążają wyłącznie mięśnie nóg. To oczywiście istotna część treningu, ale takie ćwiczenia warto przeplatać z tymi, które kształtują ogólną formę. Dlatego też klasyczne ćwiczenia (przysiady, wypady nogi w tył, unoszenie nogi w siadzie podpartym) przeplataj z takimi aktywnościami jak podskoki, skakanie na skakance, czy bieg w miejscu. Wtedy najskuteczniej wymodelujemy ciało i wyrównamy strukturę tkanki tłuszczowej. Jednocześnie nie zapominaj o zdrowej, lekkiej i zrównoważonej diecie. Staraj się ograniczać spożywanie tłuszczów do tych, zawartych w rybach, nasionach i oleju lnianym. Dzięki temu dostarczysz sobie ważnych składników mineralnych, ale nie będziesz kompensować spalonych komórek tłuszczowych.

Kosmetyki na cellulit

Podstawą pielęgnacji są też dobrze dobrane kosmetyki – stosowany raz w tygodniu peeling oraz codziennie wcierany krem Vialise. Te preparaty powinny przede wszystkim zadziałać na trzech płaszczyznach. Pierwszą jest przyśpieszenie procesu lipolizy. Takie właściwości ma chociażby kofeina, która nie tylko spala komórki tłuszczowe, ale także zapobiega ich ponownemu odkładaniu. Kolejną bardzo ważną cechą jest usuwanie toksyn, poprawa krążenia oraz wzmocnienie naczyń krwionośnych i włosowatych. Do tej grupy składników należą algi, ale też żeń-szeń oraz imbir. Ponadto dobrze, aby kosmetyki antycellulitowe zawierały składniki nawilżające, odżywiające i regenerujące. W tej roli spełnią się naturalne olejki, witaminy, wyciągi roślinne, czy też kwas hialuronowy. Ważne, aby preparatów antycellulitowych używać regularnie.

Taką podstawową, domową pielęgnację warto uzupełnić o inne metody. Szczególnie, jeżeli nasz cellulit zdążył się już rozwinąć, trudno nam się pozbyć nierówności skóry lub chcemy szybciej osiągnąć efekty. Wtedy z pomocą przychodzą zabiegi wykonywane w profesjonalnych gabinetach. Wybierać możemy spośród szerokiej oferty – masaż próżniowy, elektrostymulacja, laseroterapia, czy mezoterapia… Co najważniejsze, należy pamiętać, że takie metody nie zastąpią codziennej pielęgnacji, ale skutecznie ją uzupełnią.