Czy przysiady na cellulit wystarczą?

Przysiady to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń wykorzystywanych w walce z cellulitem ud i pośladków. Nie bez powodu – skutecznie angażują mięśnie całych nóg, przez co doskonale spalają nagromadzoną w tym obszarze tkankę tłuszczową.

Same przysiady na cellulit to za mało!

Ruch i aktywność fizyczna to faktycznie podstawowa metoda walki z tym problemem, jednakże jeśli chcemy zauważyć jakiekolwiek efekty, pojedyncza sesja ćwiczeń powinna trwać co najmniej 40 minut. Jedno ćwiczenie jesteśmy natomiast w stanie wykonywać przez co najwyżej kilka minut. Ponadto lepsze efekty uzyskamy, jeżeli nad mięśniami będziemy pracować na kilka sposobów. Zróżnicowane ćwiczenia będą w różny sposób obciążać konkretne mięśnie, dzięki czemu uzyskamy znacznie lepsze efekty. Ponadto nawet jeżeli cellulit dotknął tylko ud, warto wykonywać ćwiczenia, które będą angażować całe ciało. Dlatego też lepiej jest decydować się na zróżnicowane propozycje z przewagą tych, które działają na najbardziej problematyczną część ciała. Ponadto najlepsze efekty otrzymamy, gdy program będzie obejmował przeplatające się ćwiczenia siłowe i cardio. Dlatego też między aktywnościami takimi, jak przysiady, wykonujmy podskoki, przeskoki, trucht oraz pajace.

Wiele osób wykonuje przysiady nie do końca prawidłowo. Pamiętaj, aby cały czas trzymać proste plecy, nie odchylaj ich ani w tył, ani w przód. Podczas ćwiczenia nie powinnaś czuć obciążenia pleców, tylko nóg. Kolana uginaj do maksymalnie 90. stopni. Jeżeli jesteś w formie, możesz na koniec każdego wyprostu wykonywać wyskok. Na uda oraz pośladki świetnie zadziałają wymachy nóg w siadzie podpartym. Klękamy na macie i opieramy na ziemi dłonie oraz zgięte łokcie. Unosimy nogę zgiętą w kolanie, pogłębiając wymach przez kilka sekund. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą nogę. Następnie powtórz to samo ćwiczenie, ale tym razem z wyprostowaną nogą. Te propozycje doskonale wyrzeźbią uda i pośladki. Jeżeli lubisz urozmaicenie, możesz oprócz gimnastyki w domowych warunkach biegać, pływać, jeździć na rowerze, chodzić na aerobik i taniec. Wszystkie te aktywności wzmocnią mięśnie nóg.

Sport to świetny sposób na walkę z pomarańczową skórką. Najskuteczniej pozwoli na pozbycie się niechcianego tłuszczu. Ważne aby ćwiczyć regularnie – co najmniej 3 razy w tygodniu. Istotna jest też zdrowa dieta, która wzmocni efekty treningów. Jeżeli będziemy się odżywiać niezdrowo, szybko zaprzepaścimy nasze starania. Spożywajmy jak najmniej tłuszczów, a ich zdrowym źródłem niech będą ryby oraz olej lniany. Są one bogate w kwasy omega, które odżywiają skórę, budują jej warstwę ochronną, ale co najważniejsze przyśpieszają metabolizm. Produkty pszenne zamień na pełnoziarniste. Kawę postaraj się zamienić na zieloną herbatę, która w zdrowy sposób doda Ci energii. Do tego usunie toksyny z organizmu! Pij dużo wody, a pomożesz pozbyć się zbędnych substancji. Staraj się jeść jak najwięcej warzyw, szczególnie tych, bogatych w potas i cynk. Te dwa pierwiastki to najlepsi przyjaciele każdej osoby, zmagającej się z cellulitem.

Sprawdź, jak powstaje cellulit – poznanie jego przyczyn pomoże w nierównej walce. Artykuł znajdziesz tu – polecamy.